Home · Články · Fórum · Luterán Blog December 04 2020 15:59:36
Reklama
Tu je priestor pre Vašu reklamu.

BUDE DOLBY VISION SPÁSOU PRE TELEVÍZORY ?!

SAT technikaNie je tajomstvom skutočnosť, že celosvetový predaj televízorov od roku 2012 stagnuje.

V zmysle očakávaní výrobcov, ktorí mali predstavu, ako dimenzia 3D rozhýbe predaj.

Nestalo sa, 3D prepadlo a reklama začala masírovať verejnosť pojmom 4K.

Reklama je ale o ničom, keďže 4K si vyžaduje zvýšené nároky na prenosové kapacity.

A to si vyžaduje peniaze, peniaze, peniaze.

4K s najväčšou pravdepodobnosťou môže skončiť rovnako neslávne ako 3D.

Je tu totiž nový fenomén, ktorý sa nazýva Dolby Vision.

Jeho obrovskou výhodou oproti 4K je nenáročnosť na prenosovú kapacitu.

A k tomu navyše okamžité a radikálne zlepšenie výsledného obrazu v jeho ostrosti.

To je dané 100 násobne väčším jasom ako u konvenčných TV, nehovoriac o kontraste a živom farebnom podaní.

A teraz to chce namiesto slov, v reále si pozrieť, ako obraz vyzerá.

Zatiaľ iba na fotke, ktorá príliš mnoho nenapovie, musíte si ešte zopár mesiacov počkať.

Ak je pravdou, čo experti tvrdia, máme sa na čo tešiť !

Prví traja výrobcovia Sharp, Vizio a TCL začnú nové TV ponúkať čochvíľa.


Luteran , August 07 2014 20:46:11 17 Komentáre · 5542 Prečítané · Vytlačiť

Komentáre

klokan , August 07 2014 21:24:15
toto sa uz vlani prezentovalo

ale aj napriek tomu fajn clanok

http://assets.diylol.com/hfs/a30/8e9/85b/resized/douchebag-kim-jong-un-meme-generator-wow-impressive-6b1f6f.jpg
Milan99 , August 07 2014 22:33:03
V tomto smere som dosť skeptický. Na výraz živé/žiarivé farby (živé farebné podanie) som doslova alergický. Patrí k vrcholom marketingových nezmyslov.

Farby majú byť prirodzené, kontrast má mať plynulý prechod od čiernej po bielu v celej škále šedi. jas má byť primeraný svetelným podmienkam v prostredí, kde je TV prijímač umiestneným atď. Obrazovka TV (monitor) má obraz reprodukovať s čo najmenšími stratami, nie vymýšľať si.
Základom je vždy kvalitná obrazovka. Kde nič nie je, tam žiadne "dolby" nič nevyčaruje.

4K je v prostredí SR, kde dominuje vysielanie televízií v SD rozlíšení, ďalší nezmysel. Výrobcovia TV však ignorujú špecifikácie trhu a potreby zákazníkov. Veria marketingu, ten predá všetko. V štýle "čím viacej pruhov, tým viacej adidas". Masy nemajú vlastný názor, nakupujú podľa reklamy a ceny. Propagovať a predávať rôzne nepotrebné funkcie je ľahšie, ako predávať kvalitu. Žiaľ...
Luteran , August 08 2014 08:17:19
Milan, vďaka za názor.

Ak môžem doplniť z mojej praxe, tak asi takto.

Kto má zbytočné peniaze a nechá sa nalákať na nezmysel, je to iba jeho problém.

Čo sa bežných, normálnych ľudí týka, tam ich ťažko oklamete s obrazom na TV pomocou reklamy.

Zatiaľ platí jediná skutočná metóda merania kvality obrazu na TV.

Zoberiete 10 ľudí, štandardný zdroj signálu a meníte telky.

Vyhráva iba tá, ktorá má vizuálne pre divákov najlepší obrazový vnem.

Takže, čo sa Dolby Vision týka, rozhodnú zasa len kupujúci.

Trh televízorov nie je ako Skylink, tam si ľudia môžu slobodne vyberať !
Milan99 , August 08 2014 10:10:52
Nechcem samozrejme zovšeobecňovať. To, čo som napísal neplatí úplne pre všetkých, platí to však pre najpočetnejšiu skupinu laikov - masy. Skupinu ľahko ovládateľnou reklamou.

Keď si zoberiete 10 laikov a budete im meniť telky, zaručene nebude víťazom tá najlepšia. Za nejlepšiu označia tú s nereálnymi presýtenými (živými/žiarivými) farbami, "vysokým" kontrastom bez odtieňov šedi... Skutočne kvalitný televízor bude mať obraz podľa nich príliš "obyčajný".

Pre laika je hlavným kritériom "LED televízor" (vďaka marketingu si myslí, že je to úplne nová technológia, ktorá nemá s LCD nič spoločné) a veľkosť uhlopriečky. Kľudne si priplatí za TV s uhlopriečkou 150cm, na ktorom bude z pár metrov sledovať vysielanie v SD rozlíšení.
A za čo ešte laik ochotne priplatí? Predsa za webový prehliadač, Youtube, Skype, Wi-Fi, 3D...
Tých "odbornejších" ešte zaujímajú Hz, dynamický kontrast, a pod. Keď mu predavač povie, že model A má 1000 Hz a model B len 500 Hz, tak kúpi model A, aj keby mal horší obraz.

Keď chce výrobca TV v dnešnej dobe viacej predávať, na čo sa má zamerať? Na vyššiu kvalitu obrazu, alebo na marketing?


Vrátim sa ešte k téme a prirovnám to k ozvučeniu súčasných TV. Marketing rozhodol, že moderný televízor má byť čo najtenší a okolo obrazu má mať minimálny (najlepšie žiaden) rámik. Takéto riešenie však samozrejme neumožňuje použitie plnohodnotných reproduktorov a zvuk je mizerný. Riešenie podľa marketingu? Ekvalizácia audio výstupu!
Podobne Dolby Vision podľa mňa nerieši podstatu, ale snaží sa "plátať" dôsledky. U mňa takéto riešenie nepochodí. Ale predaj to môže zvýšiť. Veď je to ďalšia funkcia, ktorú môže marketing propagovať.
Luteran , August 08 2014 11:02:34
Milan, vďaka za názor.

Vidíte, vidíte, keby sme mali oficiálne Združenie predajcov SAT a TV, naše slová by mali nejakú váhu.

Urobili by sme odborné stretnutie, vybrali najlepšie televízory a mohli by sme zákazníkom podať správu, čo im odporúčame kupovať nie u laikov, ale v sieti profesionálnych predajcov SAt a TV.

Takto to pre čitateľov Solid Europe vyzerá, že všetko spochybňujeme a nemáme konkrétny názor na nič..

Hovorme o nových trendoch.

Najprv je zabezpečenie TV signálu cez SAT. IPTV, DVB T od rodinného domu, cez byt po celý panelák, dedinu a následne na konci je zobrazovač TV signálu.

Ako firmy SAT TV sme dopustili to, že profitujú laickí predajcovia TV a my paberkujeme, pričom by to malo byť opačne !
okap , August 08 2014 15:00:30
Ano, združenie by malo veľké pole pôsobnosti, ale aj napr. tento server by mohlo do podrobnosti rozpitvať Smart tv vyššej triedy a poukázať na mnohé nefunkčnosti, ktoré deklarujú výrobcovia a určite by to nebolo nikomu jedno, či takýto spravodlivý test visí niekde na nete alebo nie, lebo odkaz na takýto test sa dá priložiť aj do diskusie niektorých netových obchodov
Luteran , August 08 2014 15:35:35
Pán okap, včera bol za mnou zákazník, ktorý si v Nay kúpil telku so zabudovaným SAT tunerom a za jeden rok vystriedal tri rôzne značky.

Posledná je Samsung.

To všetko iba vďaka tomu, že tam jeho brat pozná kamaráta, ktorého syn je šéf.

Prišiel s tým, že či by sa nedalo niečo urobiť, aby slovenský výrobca TV urobil konečne normálnu funkcionalitu pre editovanie SAT tunera.

Lebo vždy keď potrebuje naladiť nové programy, tak je to nenormálne trápenie.

Príde " najlepší " technik a trvá to aj dve hodiny, kým sa to podarí aj s modlením sa, aby sa nastavené programy nerozhádzali.

Opýtal som sa, prečo samotná Nayka netlačí na Samsung.

Vysvetlil mi, že šéf Nay je menežér, nerozumie tomu a hlavne sa nebude zaoberať riskantnými vecami, ktoré vyššie šéfstvo môže brať, ako vyrábanie starostí navyše.

Takže asi tak je to na Slovensku.

No a s tým rozpitvaním TV Smart, to je super nápad.

Ešte tak nájsť firmu, ktorá by bola ochotná na spoluprácu.
okap , August 08 2014 15:55:37
Nájsť tú firmu je určite problém, ale napr. Fast Plus a Play medzi sebou súperia, možno by ich zaujal takýto projekt. Testy na digizone.cz sú veľmi povrchné, hlavne v oblasti smart funkcií. Z mojich skúseností príprava a uloženie settingu u Led TV Philips, LG, Sony a Samsungu sú v súčasnosti pohodlnejšie ako tomu bolo pred 2 rokmi. S Panasonikom nemám v poslednom čase skúsenosti Dopracovanie softu televízorov, aby obsahovali plnohodnotné funkcie sat. prijímača, zatiaľ nieje na programe dňa kvôli cenovej vojne výrobcov.
Luteran , August 08 2014 20:01:48
Pán okap, vďaka.

Mimochodom, ak pôjdete do Chorvátska pozrite si pekný film, ktorý Vás naladí na Plitvice http://vimeo.com/44890811
okap , August 09 2014 08:09:21
V súčasnosti zahraničná dovolenka mi nehrozí, ale pekné scény z filmu som si opäť spojil s Pokladom na Str. jazere, ktorý šiel teraz na ČT. Mimochodom stále si myslím, že ČT je na veľmi vysokej úrovni a má svoju hodnotu na kartách všetkých providerov. Podľa posledných správ roky 2016 a 2017 nám prinesú vypnutie SD verzií slovenských a českých verejnoprávnych programov na satelite.
Luteran , August 09 2014 08:34:16
Pán okap, vďaka za info.

Technologický pokrok treba uvítať, len musí fungovať normálna väzba v celom reťazci od štátu, cez podnikateľské prostredia, až po občana - diváka, spotrebiteľa.

V tej reťazi sme aj my, poslední profesionálni mohykáni SAT a TV.

A zdá sa mi, že naše rady radikálne rednú, lebo mnohí už rezignovali úplne.

A pritom sú tu úžasné možnosti v podobe SAT TV, SAT IP, IPTV a DVB - T.

Dennodenne to študujem a doslova sa teším na tieto nové technologické aplikácie a možnosti ich využitia.

A o tom by sme mali predovšetkým hovoriť.
okap , August 09 2014 08:42:02
áno, Antik pustil ďalšie informácie http://www.satelitnatv.sk/2014/08/antik-pripravuje-interaktivnu-satelitnu-televiziu-zakaznikom-ponukne-aj-box-s-podporou-4k/, základnou mojou dnešnou myšlienkou je, že trh je saturovaný a nové technológie nemajú dostatok kúpyschopných zákazníkov, Takže neviem, neviem, či aj ja dožijem do jari...
Luteran , August 09 2014 10:53:50
Tak vidíte pán okap, ste šikovný, ja trocha tiež, aspoň dúfam.

Pravda, tiež rozmýšľam, či nám to bude na niečoo platné ?!

Chlapci z Antiku bežia " na našej vlne ", teraz je len otázne, či sa stretnú naše záujmy.

Samozrejme, plánujem ich osloviť.

Už minule minule sme sa však nedohodli.

Zastali sme pri podpise zmluvy.

Bola mimoriadne nevýhodná, doslova likvidačná.

Teraz som veľmi zvedavý, či sa poučili.

No a Vy pán okap, len pekne vydržte do jari, ste ešte mladý, času máte dosť.

Navyše, nie ste zaťažený zamestnancami, predajňou, čo je dnes veľká výhoda.
zelenak , August 09 2014 21:49:18
zdravím po dlhšej odmlke ,
nuž, pán okap má pravdu, podľa mňa cca 75% zákazníkov nielen že nemá financie na nové technológie ( teraz mám na mysli vekovú skupinu od 45 rokov a viac ) ale ani len netuší čo vlastne chce , resp. , ako napísal p. Milan99 , ak aj predsa len na niečo "má" tak ide hlavne po cene a vtedy kúpi "črep" a čuduje sa ( tak ako teraz niektorí , ktorí majú nové TVP, že nemajú DVB-C tuner ) , že prečo to alebo ono "nejde" ... tak ako sklaplo 3D skončí aj 4K ... nech by to bola akákoľvek kvalita ... spomeňme si na súboj VHS a VIDEO2000 ... samozrejme, bolo by to pekné, keby si každý zákazník mohol obmieňať raz za tri až päť rokov výbavu pre TV príjem ... lenže dnes mnohí ľudia nemajú ( v SR ) šancu zarobiť si na bežný štandard života ... a ešte jeden postreh ( nech sa vytešujú všetci tí, čo si myslia ako zle som sa rozhodol ) .. po odchode zo siete predajcov SKYLINK ( cca po roku ) začali vnímať niektorí zákazníci moju firmu za zatvorenú smiley ... takže mám naozaj pokoj od problémov so SKYLINKOM smiley aspoň mám viac času pre vlastný vývoj našich výrobkov ...
Luteran , August 09 2014 22:24:46
Pán Zeleňák, najprv prijmite prianie, nech sa Vám darí pri vývoji Vašich nových výrobkov.

U firmy CSAT som vždy obdivoval Vašu osobnú invenciu, s akou ste na trh prinášali vlastné unikátne výrobky.

Kdeže sú tie Sattechy, kde sme to všetci obdivovali.

Terajšia situácia okolo Skylinku je stabilizovaná v tom zmysle, že nie sú nejaké mimoriadne problémy.

Podvod je perfektne dokonaný tým, že ľudia už platia servisné poplatky bez reptania.

Noví zákazníci Skylinku pribúdajú v minimálnom počte.

Klientela platených programov klesá a nebyť podvodu okolo SERPO a kšeft cez koncesie, už by to celé skrachovalo.

Mesačné karty Freesat si získavajú čoraz viac zákazníkov z kategórie menej solventných.

Je to dané cenou a bezproblémovou aktiváciou.

Evidentný je tiež nárast montáží pri DVB -T.

O Plustelku prakticky nie je žiadny záujem.
zelenak , August 09 2014 23:49:59
pán Luterán,
ďakujem za názor.

pripravujem nové portfólio výrobkov, ktoré súvisí s WiFi technológiou.

SAT a TV príjem už beriem ako koníček a keď sa dá, rád pomôžem kamarátom a niektorým zákazníkom s DVB-T resp. zo SAT príjmom , SKYLINK u mňa nadobro stratil kredit a naposledy ( predvčerom ) keď mi "pekná" operátorka SKYLINK telefonovala tak som ju hneď prerušil so slovami : "ďakujem, nemám záujem " ( pre Slovensko by si už konečne mohli nájsť nejaké slečny hovoriace po slovensky, nie že by som im nerozumel, ale keď už chcú byť takí prístupní k zákazníkovi , mali by používať slovenčinu smiley ) ... kapitola SKYLINK je pre mňa uzatvorená , v októbri 2014 plánujem 4. prezentačný deň CSAT a oslovím ANTIK ( inak je to môj obchodný partner ) - ak by chceli prezentovať svoje aktivity pre providerov v SR ... stretnutie bude určite v Banskej Bystrici , v zasadačke VÚS ...
Luteran , August 10 2014 09:29:06
Pán Zeleňák, držím palce !

Verím, že pošlete z akcie foto a info, urobíme spolu článok.

Čo sa tých slečiniek z Čiech týka, buďme realisti.

Sročky pracujúce pre Šmejdov si robia veľký kšeft a študentky za pár drobných rapocú, čo majú napísané na papieri.

Slováci sú ľahšie manipulovateľní českým jazykom, to do Čiech by slovenčina neuspela, ani by tomu nerozumeli.

Čo by sme chceli od Skylinku, pardón od Šmejdov 777M ?!

Snáď im ešte na ceste podvodu nebudeme radiť ?!

Pridať komentár

Pre pridanie komentára musíte byť prihlásený.

Hodnotenia

Musíte byť zaregistrovaný, aby ste mohli hodnotiť.

Prosím prihláste, alebo sa zaregistrujte.

Zatial nikto neohodnotil tento príspevok.
Prihlásenie
Meno

Heslo



Zabudli ste heslo?
Pre získanie nového kliknite práve sem.
Kto je Online
Hostí Online: 1
Žiadny člen nie je Online

Registrovaní členovia: 3,300
Neaktivovani členovia: 0
Najnovší člen: y2yj44hd
Partnerské weby


Chcete sa stať partnerom?
Kontaktujte nás