Home · Články · Fórum · Luterán Blog December 04 2020 14:38:36
Reklama
Tu je priestor pre Vašu reklamu.

SAT TV KEDYSI A DNES

SAT technika
K napísaniu tejto úvahy ma viedol článok z Paraboly, ktorý sa tváril, že vo svojom obsahu rieši závažné problémy súvisiace s kvalitou satelitnej techniky.
Autor v úvode popisuje tri príklady, ktoré by mali byť charakteristické pre názov článku Kvalita techniky včera a dnes.
Prvý je o zákazníkovi, ktorému autor urobil cenovú ponuku, ten mu oponuje, že podobnú našiel na internete za polovicu. V druhom sa zákazníkovi tiež nepáči cena, keďže na internete videl lepšiu a v treťom prípade chce zákazník satelitnú súpravu do 5000 Kč, autor mu však vnucuje súpravu za vyššiu cenu. Záujemca argumentuje znova internetom, kde mu odporučili niečo lacnejšie a lepšie a tým je Ariva.
Po uvedených príkladoch to vyzeralo skôr na to, ako keby autor nepochopil možnosti fenoménu akým je internet, alebo tento fakt len využíva ako zásterku pre svoje zámery.
Ďalej autor nabáda čitateľa nahliadnúť na kvalitu dnešnej a staršej techniky. Jeho pamäť však siaha iba po Nokiu 9600 a Humax 5500, ktoré chváli ako príklad dokonalosti, hoci za mimoriadne vysokú cenu. Ako odstrašujúci príklad kvality uvádza Topfield 6000CR, ktorému vraj takmer na 100% v čase záruky skolabuje zdroj. Na vine sú kondenzátory.
Prijímače určené pre český trh ich vraj majú mizerné a tie pre západ sú perfektné. Konštatuje, že potraviny a už aj elektronika sú na českom trhu len odpadom.
V ďalšej časti autor rieši problematiku záručnej doby a životnosti výrobku. Hovorí ako niekedy veci fungovali mnoho rokov a tiež sa venuje vzťahom veľkoobchod - maloobchod, čo ale zákazníka zrejme vôbec nezaujíma. Opisuje novodobé problémy bezolovnatého pájkovania a znova zbytočne rieši reklamačné vzťahy mimo zákazníckej sféry. Tiež zabŕdne do problematiky reklamácií u PC, mobilov, aby celú stať priklincoval konštatovaním, že pri jednom jeho obchodnom jednaní s dodávateľom mu ten uviedol, že reklamácie Arív riešia 40 a viac dní.
Vo finále článku autor znova zabieha do detailov konštrukcie zdrojov na príklade značiek emTech a Homecast s tým, aby znova mohol konštatovať, že kupujúci nechcú preplácať a radšej si kúpia Arivu, pričom podľa neho tá má životnosť 2 roky a reklamácia a oprava je nemožná. Záver článku poučuje, že nie je rozumné kupovať lacné veci, predajcovia majú síce obraty, ale to je dobré iba pre finančné úrady. Autor ukončil článok doslova schizofrenickou vetou. Raději prodám a namontuji dva Humaxy 5100 nebo jeden Vantage než 10 Ariv.

Toľko k článku a teraz trocha podrobnejšie k jeho podstate. Už pri prvom prečítaní sa mi zdalo, že má hlavu aj pätu, len mi tam nesedeli detaily.
Autor sa špeciálne zameral na poškodenie dobrého mena modelovej rady Ariva od firmy Ferguson. Pritom sa jedná o najpredávanejšie a vcelku veľmi vydarené prístroje, u ktorých sa žiadne z uvedených negatívnych skutočností nepotvrdili.
Autor teda úmyselne zavádzal, o čom sa nakoniec ešte aj sám usvedčil vlastnými výrokmi. Robil ponuky zákazníkom na ním dodávané predražené zariadenia a neuniesol fakt, že zákazníci dnes " pobehujú " na internete a hľadajú čo najvýhodnejšie ceny. To, že zákazníci mu argumentovali aj prijímačmi Ariva možno ešte sprvoti u neho nebolo dôvodom na úmyselné závádzanie. K tomu došlo zrejme až potom, keď autor absolvoval akési jednanie s cieľom nakupovať prijímače Ariva, avšak bol na nesprávnej adrese. Firma, ktorá mu tvrdila, že nie je schopná dodržať reklamačné termíny logicky nemohla byť priamym dodávateľom zariadení od firmy Ferguson. Navyše popularita a kvalita uvedenej značky je tak vysoko, že na trhu sa objavujú ich klony a kadejakí špekulatívni dodávatelia.
V satelitnej branži pracujem odjakživa a prešiel som všetkými jeho štádiami. Môžete mi veriť, že nikdy ani v minulosti neexistovali bezporuchové prijímače. Aj tie najdrahšie profesionálne s udávanou hodnotou MTBF, čo je stredná doba medzi poruchami boli jednoducho závislé na množstve nepredvídateľných faktorov.
Dnes nie je hlavným problémom zákazníka to, čo autor popisoval v súvislosti so sloganom nekupovať lacné veci. Problémom je skutočnosť, že na trhu predaja a montáže satelitnej techniky došlo postupom času k úpadku profesionality.
To je dané viacerými faktormi. Prvým je čierny trh. Druhým bol boj platforiem typu CS Link kontra Skylink so základom zadarmo. Tí bojovali so sebou až tak, že Skylink sa začal približovať ku klasickým poskytovateľom PAY TV kde je zákazník vystavený agresívnej forme cielenej reklamy a obchodným partnerom je hocikto bez profesionality a najlepšie so žiadnym úsudkom. Tretím faktorom je skutočnosť, že za peniaze si dnes zaplatíte čokoľvek v štýle stokrát opakovaná lož sa stáva pravdou. Treba sa pokúsiť o zmenu.
Žiaľ, príklad Parabola, článok p. Kovářa a jeho kauza s kumpánmi v diskusii naznačujú, že to bude viac ako ťažké.
Luteran , November 05 2011 14:01:18 0 Komentáre · 3615 Prečítané · Vytlačiť

Komentáre

Žiadny komentár ešte nebol pridaný. Buďte prvý kto pridá komentár.

Pridať komentár

Pre pridanie komentára musíte byť prihlásený.

Hodnotenia

Musíte byť zaregistrovaný, aby ste mohli hodnotiť.

Prosím prihláste, alebo sa zaregistrujte.

Zatial nikto neohodnotil tento príspevok.
Prihlásenie
Meno

Heslo



Zabudli ste heslo?
Pre získanie nového kliknite práve sem.
Kto je Online
Hostí Online: 1
Žiadny člen nie je Online

Registrovaní členovia: 3,300
Neaktivovani členovia: 0
Najnovší člen: y2yj44hd
Partnerské weby


Chcete sa stať partnerom?
Kontaktujte nás